• Home
  • ଗଳ୍ପ
  • ଉପନ୍ୟାସ
  • କାବ୍ୟ ଓ କବିତା
  • ପ୍ରସିଦ୍ଧ କବିତା
  • ଶିଶୁ
    • ଶିଶୁ ଗଳ୍ପ
    • ଶିଶୁ କବିତା
  • ପଞ୍ଚତନ୍ତ୍ର
  • ଅନ୍ୟାନ୍ୟ
Facebook Twitter Instagram
  • ଗଳ୍ପ
  • ଉପନ୍ୟାସ
  • କାବ୍ୟ ଓ କବିତା
  • ପ୍ରସିଦ୍ଧ କବିତା
  • ଶିଶୁ କବିତା
  • ପଞ୍ଚତନ୍ତ୍ର
  • ଅନ୍ୟାନ୍ୟ
Facebook Twitter Instagram YouTube
Odia Story | Online Odia Story, Novel, Magazine Promoting Odia LiteratureOdia Story | Online Odia Story, Novel, Magazine Promoting Odia Literature
  • Home
  • ଗଳ୍ପ
  • ଉପନ୍ୟାସ
  • କାବ୍ୟ ଓ କବିତା
  • ପ୍ରସିଦ୍ଧ କବିତା
  • ଶିଶୁ
    • ଶିଶୁ ଗଳ୍ପ
    • ଶିଶୁ କବିତା
  • ପଞ୍ଚତନ୍ତ୍ର
  • ଅନ୍ୟାନ୍ୟ
Odia Story | Online Odia Story, Novel, Magazine Promoting Odia LiteratureOdia Story | Online Odia Story, Novel, Magazine Promoting Odia Literature
Home»ଗଳ୍ପ»Bira hanuman
ଗଳ୍ପ

Bira hanuman

Liza SBy Liza SAugust 21, 2022No Comments9 Mins Read
Facebook Twitter Pinterest Reddit LinkedIn Tumblr Email
Bira hanuman
Bira hanuman
Share
Facebook Twitter Pinterest Reddit Email

ବାନର ସେନାମାନେ ଲଙ୍କାନଗରକୁ ଘେରି ରହିଥା’ନ୍ତି । ସମଗ୍ର ତ୍ରିକୁଟ ପର୍ବତରେ ବାନର ସେନା ଭର୍ତ୍ତି ହୋଇଥା’ନ୍ତି । ସେମାନଙ୍କ କୋଳାହଳରେ ଚତୁର୍ଦ୍ଦିଗ ମୁଖରିତ । ପୂର୍ବନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ରଣସଜ୍ଜା ଅନୁସାରେ, ବିଭିନ୍ନ ଦ୍ୱାରକୁ, ବିଭିନ୍ନ ଯୋଦ୍ଧା ଓ ସୈନ୍ୟବଳ ଘେରି ରହିଥା’ନ୍ତି । କେବଳ ଯୁଦ୍ଧ ପାଇଁ ଅପେକ୍ଷା କରି ରହିଛନ୍ତି, ବାନରମାନେ ବଡ ଉତ୍ସାହର ସହିତ ପଥର ଓ ବଡ ବଡ ଦ୍ରୁମ ଉତ୍ପାଟନ କରି ହାତରେ ଧରିଥା’ନ୍ତି । ଆଦେଶ ପାଇବା ମାତ୍ରେ ରଣାଙ୍ଗନକୁ ସେମାନେ ଲମ୍ପ ଦେବେ ।

ବିଭୀଷଣଙ୍କ ପରାମର୍ଶରେ ଶ୍ରୀରାମ ଯୁଦ୍ଧ ପୂର୍ବରୁ ଅଙ୍ଗଦଙ୍କୁ ଦୂତ ରୂପରେ ରାବଣ ପାଖକୁ ପଠାଇବାକୁ ଚାହିଁଲେ । ଶ୍ରୀରାମ ଅଙ୍ଗଦଙ୍କୁ ଡାକି କହିଲେ, “ହେ ଅଙ୍ଗଦ, ତୁମେ ଆମ ପକ୍ଷରୁ ରାବଣକୁ ଯେଉଁ ସନ୍ଦେଶ କହିବ ତାହା ମୁଁ ତୁମକୁ ଭଲ ରୂପେ ବୁଝାଉଛି ମନଦେଇ ମୋକଥା ଶୁଣ । ତୁମର ବୀରତ୍ୱ ଓ ବୁଦ୍ଧି ଉପରେ ମୋର ପୁରାପୁରି ଆସ୍ଥା ଅଛି । ସେଥିପାଇଁ ଏ ଦୁରୁହ କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ ମୁଁ କେବଳ ତୁମକୁହିଁ ବାଛିଲି ।”

ଅଙ୍ଗଦ କହିଲେ “ଯାହା ଆଜ୍ଞା ପ୍ରଭୁଙ୍କର । ମୁଁ କୃତାର୍ଥ ହେଲି ।”

“ଏବେ ଶୁଣ; ତୁମେ ରାବଣଙ୍କୁ କହିବ – ହେ ରାବଣ, ବ୍ରହ୍ମାଙ୍କଠାରୁ ବର ପ୍ରାପ୍ତ କରି ତୁମେ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଗର୍ବିତା ଓ ଅହଂକାରୀ ହୋଇ ଉଠିଛ ଏବଂ ସେହି ବଳ ଯୋଗୁଁ ତୁମେ ଅନେକ ପାପ ମଧ୍ୟ କରିଛ । ପାପ ଓ ମିଥ୍ୟାଚାର ବେଶିଦିନ ଚାଲେ ନାହିଁ । ତୁମେ ବିନା ଦୋଷରେ ମୋର ପତ୍ନୀକୁ ଅପହରଣ କରିଛ । ଏପରି ଅକ୍ଷମଣୀୟ ଅପରାଧ ପାଇଁ ମୋର ଯାହା କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ମୁଁ ତାହା କରିବାକୁ ଯାଉଛି, ସେ ବିଷୟ ତୁମେ ଭଲଭାବରେ ଜାଣ, ସେଥିପାଇଁ ଏକମାତ୍ର ପନ୍ଥା ହେଉଛି ଯୁଦ୍ଧ ।”

ତଥାପି ବି ମୁଁ ଜଣେ କ୍ଷତ୍ରିୟ ଓ ରଘୁବଂଶରେ ମୋର ଜାତ । କ୍ଷମା ଆମର ପରମ ଧର୍ମ । ଏବେ ମଧ୍ୟ ସମୟ ଅଛି ତୁମେ ଯଦି ସୀତାଙ୍କୁ ସମମ୍ମାନେ ଫେରାଇ ଦେଇ ଯାଅ, ତେବେ ଏ ଯୁଦ୍ଧର ଆଉ କୌଣସି ଆବଶ୍ୟକତାହିଁ ରହିବ ନାହିଁ । ଅକାରଣରେ ଲୋକକ୍ଷୟ ଓ ଅନେକ ପ୍ରାଣୀଙ୍କର ମୃତ୍ୟୁ ଇତ୍ୟାଦି ବିଭୀଷିକାରୁ ପୃଥିବୀ ଟିକେ ତ୍ରାହି ପାଇବ । କିନ୍ତୁ ତୁମେ ଯଦି ଯୁଦ୍ଧ ଚାହଁ ତେବେ ବୀର ପରି ସମ୍ମୁଖ ଯୁଦ୍ଧ ପାଇଁ ଆସିପାର । ଯଦି ଯୁଦ୍ଧର ନିୟମ ଭୁଲି ତୁମେ ନାନା ମାୟା ରଚନା କରିବ ତେବେ ମନେରଖ ତୁମେ ଏ ତ୍ରିଭୁବନରେ ଯେଉଁଠି ରହିଲେ ମଧ୍ୟ ମୋର ବାଣ ତୁମକୁ କଦାପି ମଧ୍ୟ ଛାଡିବ ନାହିଁ ଏବଂ ତୁମର ମୃତ୍ୟୁ ସୁନିଶ୍ଚିତ । ସେଥିରୁ ତୁମକୁ ଆଉ କେହି ବି ରକ୍ଷା କରିପାରିବେ ନାହିଁ । ଏସବୁ ବିପଦରେ ପ୍ରାଣୀକୁ କେବଳ ତା’ ନିଜ ଧର୍ମବଳ ହିଁ ରକ୍ଷା କରେ । ଆଉ ତୁମେ ତ ସେସବୁ ବହୁଦିନରୁ ଭୁଲି ଯାଇଛ । ଏ ଲଙ୍କାନଗରୀକୁ ଭଲକରି ଦେଖିନିଅ । ତୁମର ମୃତ୍ୟୁ ପରେ ଧର୍ମପ୍ରାଣ ବିଭୀଷଣହିଁ ଏହାର ଶାସନକର୍ତ୍ତା ହେବେ । ଯୁଦ୍ଧ ପୂର୍ବରୁ ମୁଁ ତୁମ ପାଖକୁ ଏତକ ବାର୍ତ୍ତା ପଠାଇଲି । ବୁଝି ବିଚାର କରି କାର୍ଯ୍ୟ କର ।”

ଅଙ୍ଗଦ ସବୁ ବୁଝିଯିବା ପରେ ଶ୍ରୀରାମଙ୍କ ପାଦବନ୍ଦନା କରି, ଆକାଶମାର୍ଗରେ ରାବଣର ଦରବାରରେ ଯାଇ ପହଁଚିଲେ । ସେ ଆଉ ସମୟ ନଷ୍ଟ ନକରି ନିଜର ପରିଚୟ ଦେଲେ ଓ ଶ୍ରୀରାମଙ୍କ ସନ୍ଦେଶ ତାଙ୍କୁ କହି ଶୁଣାଇଲେ ।

ସେଥିରେ ଯୁଦ୍ଧ ପାଇଁ ଆହ୍ୱାନ ତ ଥିଲା; ତା’ଛଡା ରାବଣ ପାଇଁ ଅନେକ କିଛି ଅପମାନଜନକ କଥା ବି ଥିଲା । ତେଣୁ ସେ କ୍ରୋଧରେ ଜଳି ଉଠି, ଚିତ୍କାର କରି କହିଲା, “ଏ ଦୁଷ୍ଟକୁ ମୁଁ ନ ମାରି କେବେବି ଶାନ୍ତିରେ ରହିପାରିବି ନାହିଁ । ଯେତେଶୀଘ୍ର ପାର ତାକୁ ଅଚିରେ ବିନାଶ କର । ସିଏ ଯେପରି ଏଠାରୁ ଆଉ ଜୀବନ୍ତ ଲେଉଟି ନ ଯାଏ ।”

ରାବଣର ଆଦେଶ ପାଇବା ମାତ୍ରେ ଚାରିଜଣ ରାକ୍ଷସ ଅଙ୍ଗଦଙ୍କୁ ଧରି ପକାଇଲେ । ଅଙ୍ଗଦ ତ ସେଇଆ ହିଁ ଖୋଜୁଥିଲେ । ଚାରିଆଡେ ରାକ୍ଷସଙ୍କୁ କାଖରେ ଧରି ସେ ଶୂନ୍ୟମାର୍ଗରେ ଉଠି ସେହିଠାରୁ ରାକ୍ଷସମାନଙ୍କୁ ତଳକୁ ପିଙ୍ଗିଦେଲେ । ଅଙ୍ଗଦ ଏତିକିରେ ଶାନ୍ତି ନ ଥିଲେ । ସେ ନିଜର ବହୁତ ପ୍ରକାର ପରାକ୍ରମ ଦେଖାଇଲେ । ସେ ରାବଣକୁ କହିଲେ, “ମୋ ପିଲାଦିନେ ମୋ ବାପା ବାନରଶ୍ରେଷ୍ଠ ବାଳୀ ଗୋଟାଏ ରାବଣକୁ କାଖରେ ଜାକି ସାତସମୁଦ୍ର ବୁଲି ବୁଲି ଆହ୍ନିକ କରିଥିଲେ । କ’ଣ ତୁମେ ସେହି ରାବଣ କି?”
ଅଙ୍ଗଦଙ୍କ କଥାରେ ରାବଣ ଭୀଷଣ ରାଗି ଉଠି କହିଲେ, “ମୋ ପ୍ରାସାଦରେ ପ୍ରବେଶ କରି ପୁଣି ଏତେ ଉପଦ୍ରବ? ଲଜ୍ଜା ନାହିଁ ତୋର ପିତୃହନ୍ତାକୁ ପ୍ରଭୁ ବୋଲି କହି ତୁ ତା’ର ଶରଣ ନେଇଛୁ । ପୁଣି ତା’ର ବଡାଇ ଦେଖାଉଛୁ । ଏଠାରୁ ଫେରିଯାଇ ତୁ ତୋର ପ୍ରଭୁକୁ କହି ଦେ ଯେ ସୀତାଙ୍କୁ ଫେରି ପାଇବାର ସ୍ୱପ୍ନ ସେ କେବଳ ସେମିତି ଦେଖୁଥାଉ । ଯୁଦ୍ଧ କରିବାକୁ ଆସି ଯୁଦ୍ଧ ପୂର୍ବରୁ ଏତେ ମୃତ୍ୟୁଭୟ? ଶାନ୍ତିରକ୍ଷା କରିବା ହେଉଛି କାପୁରୁଷମାନଙ୍କର ଭାଷା । ମାତ୍ର ବୀରମାନଙ୍କ ଭାଷା ହେଲା ଯୁଦ୍ଧ । ଏଥିଲାଗି ମୁଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ; ସେ ଜଟାଧାରୀକୁ କହ ଆଜିହିଁ ଯୁଦ୍ଧ ଆରମ୍ଭ କରୁ ।” ତା’ପରେ ଅଙ୍ଗଦ ପ୍ରାସାଦର ଏକ ଗମ୍ବୁଜ ଭାଙ୍ଗିଦେଇ ସିଂହନାଦ କରି ଶ୍ରୀରାମଙ୍କ ନିକଟକୁ ଫେରିଗଲେ । ଏସବୁ ରାବଣ ପାଇଁ ଅଶୁଭର ଚିହ୍ନ ଥିଲା; ଯେହେତୁ ଜଣେ ବାନରହିଁ ଏସବୁ କରିଥିଲା । ତେଣୁ ସେ ଅଧିର ହୋଇ ଚାରିଆଡକୁ ଦୃଷ୍ଟିପାତ କଲା ।

ତେଣେ ବାନର ସୈନ୍ୟମାନେ ଯୁଦ୍ଧ କରିବା ପାଇଁ ବ୍ୟସ୍ତ ହୋଇ ପଡିଲେଣି; ସେମାନେ ଯାହା କେବଳ ସଙ୍କେତର ଅପେକ୍ଷାରେ ହିଁ ଥା’ନ୍ତି । ସୁଷେଣ ସୈନ୍ୟବଳ ଧରି ଲଙ୍କାର ମୁଖ୍ୟଦ୍ୱାର ଘେରି ରହିଥା’ନ୍ତି । ଦୁର୍ଗ ଭିତରେ ବି ରାବଣର ସୈନ୍ୟମାନେ ଅସ୍ତ୍ରଶସ୍ତ୍ର ଧରି ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇ ରହିଥା’ନ୍ତି । ଇତିମଧ୍ୟରେ ଦୁର୍ଗ ଭିତରେ ଥିବା ରାକ୍ଷସ ସୈନ୍ୟମାନେ ଯୁଦ୍ଧର ପରିସ୍ଥିତି ନିରୀକ୍ଷଣ କରି ଭୟଙ୍କର ବିପଦର ସମ୍ଭାବନା ବିଷୟରେ ରାବଣକୁ ସୂଚନା ଦେଲେ । ରାବଣ ବିଶ୍ୱାସ କରି ପାରୁନାହିଁ ଯେ ନରବାନର ତ ରାକ୍ଷସମାନଙ୍କର ଭକ୍ଷ, ତଥାପି ମଧ୍ୟ ଏତେ ଭୟ କାହିଁକି?

ଏଣେ ଶ୍ରୀରାମ ଓ ତାଙ୍କ ସୈନ୍ୟମାନେ ରାକ୍ଷସମାନଙ୍କର ସୈନ୍ୟସଜ୍ଜା ଇତ୍ୟାଦି ଦୂରରୁ ନିରୀକ୍ଷଣ କରୁଥା’ନ୍ତି । ତାଙ୍କ ମନରେ ଏହି ଚିନ୍ତା ଆସିଲା କି ଗଡ ଭିତରେ ସୀତା ବନ୍ଦିନୀ ହୋଇ ଅଛନ୍ତି । ତେଣୁ ତାଙ୍କ ମନରେ ରୁଦ୍ରଭାବର ଜାଗ୍ରତ ହେଲା । ସେ କହିଲେ, “ଆଉ କ୍ଷଣେ ମାତ୍ର ବିଳମ୍ବ କରନାହିଁ, ଏଣିକି ଆକ୍ରମଣ କର ।” ବାନର ବୀରମାନେ ତ ପୂର୍ବରୁହିଁ ଅସ୍ତ୍ରଶସ୍ତ୍ରରେ ସଜ୍ଜିତ ଥିଲେ । ସଙ୍କେତ ପାଇବା ମାତ୍ରେ ଆକ୍ରମଣ ତୁରନ୍ତ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଗଲା । ବିଭୀଷଣ ତାଙ୍କ କବଚ ପିନ୍ଧି କେତେକ ଯୋଦ୍ଧାଙ୍କ ସହିତ ଶ୍ରୀରାମଙ୍କ ପାଖରେହିଁ ରହୁଥିଲେ । ସେପଟେ ରାକ୍ଷସ ସୈନ୍ୟମାନେ ମଧ୍ୟ ଆକ୍ରମଣ ପାଇଁ ଅପେକ୍ଷା କରିଥିଲେ । ରାବଣର ଆଦେଶ ପାଇବା ମାତ୍ରେ ସେମାନେ ସିଂହନାଦ କରି ଯୁଦ୍ଧ ଆରମ୍ଭ କରିଦେଲେ । ଯୁଦ୍ଧବାଦ୍ୟ ସବୁ ବାଜି ଉଠିଲା । ରାକ୍ଷସମାନଙ୍କର ଗଦା, ଶୁଳ ଓ ପରଶୁ ଇତ୍ୟାଦି ଥିବାବେଳେ ଅଧିକାଂଶ ବାନର ଗଛ ଓ ପଥର ସବୁ ଧରି ଯୁଦ୍ଧ କରୁଥା’ନ୍ତି । ବାନରମାନେ ଲମ୍ପ ଦେଇ ହଠାତ୍ ପ୍ରାଚୀର ଉପରେ ପହଁଚି ଯାଇ ରାକ୍ଷସ ସୈନ୍ୟଙ୍କୁ ସେଠାରୁ ତଳକୁ ଗଡାଇ ପକାଉଥା’ନ୍ତି । ଭୟଙ୍କର ଶବ୍ଦ ଓ କୋଳାହଳ ସବୁ ଶୁଭୁଥାଏ ।

ଏଣେ ଇନ୍ଦ୍ରଜିତ ଓ ଅଙ୍ଗଦଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ, ହନୁମାନ ଓ ଜମ୍ବୁମାଳୀ ମଧ୍ୟରେ ଦ୍ୱନ୍ଦଯୁଦ୍ଧ ଚାଲିଥାଏ । ସୁଗ୍ରୀବ ଓ ପ୍ରଘସ ନାମକ ଏକ ରାକ୍ଷସ ଏବଂ ଲକ୍ଷ୍ମଣ ବିରୁପାକ୍ଷ ନାମକ ରାକ୍ଷସ ସହିତ ଯୁଦ୍ଧ କରୁଥା’ନ୍ତି ।

ସେ ଯୁଦ୍ଧ ବଡ ଭୟାନକ ଥିଲା । ବିଭୀଷଣଙ୍କ ମନ୍ତ୍ରୀ ସମ୍ପାତି ଓ ପ୍ରଜଙ୍ଘଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ବି ଦ୍ୱନ୍ଦଯୁଦ୍ଧ ଚାଲିଥାଏ । ଅଙ୍ଗଦ ଇନ୍ଦ୍ରଜିତର ରଥ ସାରଥି ସବୁ ନଷ୍ଟ କରି ପକାଇବାରୁ ସେ ରଣଭୂମିରୁ ପଳାଇଲା । ସୁଗ୍ରୀବ ପ୍ରଘସକୁ ଯମଲୋକକୁ ପଠାଇଲେ । ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଦ୍ୱନ୍ଦଯୁଦ୍ଧରେ ରାକ୍ଷସ ଯୋଦ୍ଧାମାନେ ବଡ ଦୟନୀୟ ଭାବରେ ହାରୁଥିଲେ । ଚାରିଜଣ ରାକ୍ଷସ ଶ୍ରୀରାମଙ୍କ ଉପରକୁ ବାଣ ଚଳାଇଲେ । ଶ୍ରୀରାମ ଏହାର ଉତ୍ତର ଦେଲେ । ତାଙ୍କର ଗୋଟିଏ ବାଣ ସେ ଚାରିଜଣକ ମୁଣ୍ଡ ଉଡାଇ ଦେଲା । ମୈନ୍ଦ ନିଜର ମୁଷ୍ଟି ଦ୍ୱାରା ବଜ୍ରମୁଷ୍ଟି ରାକ୍ଷସକୁ ମାରିଲେ । ସୁଷେଣ ବିଦ୍ୟୁନ୍ମାଳୀକୁ ମାରି ପକାଇଲେ ।

ପ୍ରାୟ ସୂର୍ଯ୍ୟାସ୍ତ ହେବାକୁ ବସିଲାଣି । ଯୁଦ୍ଧ ଶେଷ ହେବାର କୌଣସି ନାମଗନ୍ଧହିଁ ନାହିଁ । ରାକ୍ଷସଗୁଡା ଯୁଦ୍ଧଭୂମିରୁ ବାନରମାନଙ୍କ ମୃତ ଶରୀର ଗୋଟାଇ ନେଇ ଆରାମରେ ଖାଉଥାନ୍ତି । ରାକ୍ଷସଙ୍କୁ ଚିହ୍ନିବାରେ ବିଶେଷ କିଛି କଷ୍ଟ ହେଉ ନଥାଏ । ସେମାନଙ୍କ ଦାନ୍ତ ବଡ ବଡ ଓ ସେମାନେ ସୁନାର ଅଳଙ୍କାର ସବୁ ପିନ୍ଧିଥା’ନ୍ତି । ତେଣୁ ବାନରମାନେ ସେମାନଙ୍କୁ ଦେଖିବା ମାତ୍ରେ ତତ୍କ୍ଷଣାତ୍ ଆକ୍ରମଣ କରି ମାରି ପକାଉଥା’ନ୍ତି ।

ଇନ୍ଦ୍ରଜିତର ରଥ ଓ ସାରଥି ନଷ୍ଟ ହେବା ପରେ ସେ ଫେରିଯାଇ ପୁଣି ନୂଆ ରଥ ସାରଥି ଆଣି ଆସିଲା, ଦେଖିଲା ଶ୍ରୀରାମ ଲକ୍ଷ୍ମଣ ଏକା ଠିଆ ହୋଇଛନ୍ତି । ତେଣୁ ସେ ଅଦୃଶ୍ୟ ଭାବରେ ରହି ନାଗଫାଶ ଅସ୍ତ୍ର ପଠାଇ ସେ ଦୁଇଭାଇଙ୍କୁ ବାନ୍ଧି ପକାଇଲା ଓ କହିଲା, “ମୁଁ ଯେତେବେଳେ ଅଦୃଶ୍ୟ ହୋଇ ଯୁଦ୍ଧ କରେ ସେତେବେଳେ ଇନ୍ଦ୍ର ସୁଦ୍ଧା ବି ମୋତେ ଜିତି ପାରିବେ ନାହିଁ । ତୁମେମାନେ ସେମିତି ପଡିଥିବ । ନାଗମାନେ ତୁମର ପ୍ରାଣ ଶୋଷି ନେବେ । ହେଲେ ମୋର କେହି କିଛିବି କରିପାରିବେ ନାହିଁ ।” ଏହା କହି ସେ ସିଂହନାଦ କଲା ।

ଶ୍ରୀରାମ ଲକ୍ଷ୍ମଣ ନାଗଫାଶରେ ପଡି ମୂର୍ଚ୍ଛିତ ହୋଇଥା’ନ୍ତି । ସେମାନଙ୍କ ଦେହରୁ ରକ୍ତ ବହୁଥାଏ । ଏମାନଙ୍କର ଏପରି ଅବସ୍ଥା ଦେଖି ସମସ୍ତେ ବଡ ଦୁଃଖୀତ ହେଲେ । ସେମାନେ ଇନ୍ଦ୍ରଜିତର ସ୍ଥିତି ଖୋଜିଲେ ହେଲେ ତାକୁ କେହିବି ଦେଖିପାରିଲେ ନାହିଁ । ସେ ମାୟା ରଚନା କରିଥିଲା । କେବଳ ବିଭୀଷଣହିଁ ତାକୁ ଦେଖି ପାରୁଥିଲେ । ଏବେ ଇନ୍ଦ୍ରଜିତ ଅନ୍ୟ ରାକ୍ଷସ ବୀରଙ୍କ ସମ୍ମୁଖରେ ନିଜର ବଡପଣିଆ ଦେଖାଇ କହୁଥାଏ, “ଦେଖିଲ ତ ରାମଲକ୍ଷ୍ମଣଙ୍କ ପରାକ୍ରମ । ମୋ ବାଣ ଆଗରେ ସେମାନେ ବା ଆଉ କେତେ ସମୟ ତିଷ୍ଠିବେ? ସେହି ଭୟଙ୍କର ନାଗଫାଶରୁ ତାଙ୍କୁ କେହିବି ଖୋଲି ପାରିବେ ନାହିଁ । ଭାବିନିଅ ଯେ ସେମାନଙ୍କର ମୃତ୍ୟୁ ହୋଇଗଲା ଓ ସେ ହାରିଗଲେ ।”

ତା’ପରେ ସେ ଅସ୍ତ୍ରଶସ୍ତ୍ର ନେଇ ଅନ୍ୟ ବାନର ବୀରମାନଙ୍କୁ ଆକ୍ରମଣ କଲା । ନିଜେ ଅଦୃଶ୍ୟ ଭାବରେ ଥାଏ । ଶ୍ରୀରାମ ଓ ଲକ୍ଷ୍ମଣଙ୍କ ଶରୀର ନିଶ୍ଚେଷ୍ଟ ହେବାରୁ ଇନ୍ଦ୍ରଜିତ ଭାବିଲା ସେମାନେ ମରିଗଲେ । ତେଣୁ ରାକ୍ଷସମାନଙ୍କ ସହିତ ନାନା ପ୍ରକାର ବିଜୟସୂଚକ ଧ୍ୱନି କରି ସେ ପ୍ରାସାଦ ଭିତରକୁ ଚାଲିଗଲା ।

ଶ୍ରୀରାମ ଲକ୍ଷ୍ମଣଙ୍କର ଏପରି ଅବସ୍ଥା ଦେଖି ସୁଗ୍ରୀବ ବଡ ହତୋତ୍ସାହ ହୋଇ କାନ୍ଦିବାକୁ ଲାଗିଲେ । ବିଭୀଷଣ କହିଲେ, “ଏପରି ବିପଦ ସମୟରେ ଏହାର କୌଣସି ପ୍ରତିକାର ନ ଖୋଜି ଆପଣ ବିଳାପ କରୁଛନ୍ତି? ଧୈର୍ଯ୍ୟ ଧରନ୍ତୁ । ସେମାନେ ମୃତ ନୁହଁନ୍ତି, କେବଳ ମୂର୍ଚ୍ଛିତ ହୋଇ ପଡିଛନ୍ତି । ସେମାନେ ଅଳ୍ପ ସମୟ ମଧ୍ୟରେ ଝାଡିଝୁଡି ହୋଇ ଉଠିବେ । ସୁତରାଂ ଡରିବାର କୌଣସି କାରଣ ନାହିଁ ।” ଏପରି ନାନା କଥା କହି ସେ ତାଙ୍କୁ ସାନ୍ତ୍ୱନା ଦେଲେ ।

ଇନ୍ଦ୍ରଜିତ ଗଡ ଭିତରେ ପହଁଚି ରାବଣକୁ ସୂଚନା ଦେଲା ଯେ ସେ ରାମଲକ୍ଷ୍ମଣଙ୍କୁ ମାରିଦେଇ ଆସିଛି । ପୁତ୍ରର ବୀରତ୍ୱ ଓ ବିଜୟରେ ରାବଣ ଆନନ୍ଦରେ ଗଦ୍ଗଦ୍ ହୋଇ ତାକୁ ଆଲିଙ୍ଗନ କରି କହିଲା, “ପୁତ୍ର, ଏସବୁ କିପରି ସମ୍ଭବ ହେଲା?” ତା’ପରେ ଇନ୍ଦ୍ରଜିତ ସାରା ଯୁଦ୍ଧର ସମଗ୍ର ଘଟଣା ରାବଣକୁ ଶୁଣାଇଲା ।

ରାବଣ ଇନ୍ଦ୍ରଜିତର ବହୁତ ପ୍ରଶଂସା କଲା ଓ ପୁଣି ଯୁଦ୍ଧ କରିବାକୁ କହିଲା । ସଙ୍ଗେ ସଙ୍ଗେ ସେ ସୀତାଙ୍କ ପାଖରେ ଜଗି ରହିଥିବା ଦୁଇ ତିନିଜଣ ରାକ୍ଷସୀଙ୍କୁ ଡାକି କହିଲା, “ସୀତାକୁ ଯାଇ କହ ଯେ ଇନ୍ଦ୍ରଜିତ ଗୋଟାଏ ବାଣରେ ଶ୍ରୀରାମ ଓ ଲକ୍ଷ୍ମଣଙ୍କୁ ଧରାଶାୟୀ କରିଦେଇଛି । ସେମାନେ ଅଳ୍ପ ସମୟ ଭିତରେ ମରିଯିବେ । ତା’ର ଯଦି ଇଚ୍ଛା ହୁଏ ତ ପୁଷ୍ପକ ବିମାନ ଉପରେ ବସି ସେ ଦେଖିଆସୁ । ଯଦି ଏସବୁ ପରେ ସେ ପୁଣି ରାମକୁ ଛାଡିବ ନାହିଁ ତେବେ ତା’ର ନିହାତି ବୋକାମି ହେବ । ସେ ମୋତେ ଭଜନା କରୁ ।”

ରାକ୍ଷସୀମାନେ ଅଶୋକବାଟିକାରେ ପହଁଚି ଏସବୁ କଥା କହିଲେ । ଏଣେ ରାବଣ ଚାରିଆଡେ ପତାକା ଓ ଦୀପ ଫୁଲରେ ଇନ୍ଦ୍ରଜିତର ବିଜୟ ଉତ୍ସବ ପାଳିବାରେ ଲାଗିଛି । ସୀତା ଏକଥା ଶୁଣି ବହୁତ ବିଳାପ କଲେ । ସେ ତାଙ୍କ ମନେ ମନେ ଭାବିଲେ ଯେ ତାଙ୍କ ବିଷୟରେ ତ ଜ୍ୟୋତିଷମାନେ ଓ ମୁନିଋଷିମାନେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ତାଙ୍କର ବିଧବା ଯୋଗ ଆଦୌ ନାହିଁ । ସେ ସାମ୍ରାଜ୍ଞୀ ହୋଇ ସିଂହାସନରେ ବସିବେ । ରାମ ଅଶ୍ୱମେଧ ଯଜ୍ଞ କରିବେ ଓ ଏମିତି ଆହୁରି ଅନେକ କଥା । କିନ୍ତୁ ଆଜି ଏସବୁ କ’ଣ ହୋଇଗଲା । ସେ ସମସ୍ତ କଥା କ’ଣ ଭ୍ରମ ଥିଲା? ସୀତାଙ୍କର ଗଭୀର ଦୁଃଖ ଓ ବିଳାପ ଦେଖି ତ୍ରିଜଟା ତାଙ୍କୁ ସାନ୍ତ୍ୱନା ଦେଇ କହିଲା ଏସବୁ ମିଛ କଥା । ଯଦି ବା ଅଳ୍ପ ସମୟ ପାଇଁ ତାଙ୍କର ମୂର୍ଚ୍ଛା ହୋଇଥାଏ ତେବେ ଶୀଘ୍ରହିଁ ସେ ଭଲ ହୋଇ ପୁଣି ଯୁଦ୍ଧ କରିବେ । ଏଥିରେ ଚିନ୍ତା କରିବାର କିଛି ନାହିଁ । ଶ୍ରୀରାମ ଓ ଲକ୍ଷ୍ମଣଙ୍କୁ ସୁରକ୍ଷିତ ରଖିବା ପାଇଁ ସୀତା ଧୈର୍ଯ୍ୟ ଧରି ମା’ ଦୁର୍ଗାଙ୍କୁ ସ୍ତୁତି କଲେ ।

ଇତିମଧ୍ୟରେ ସମସ୍ତିଙ୍କ ଅଲକ୍ଷ୍ୟରେ ହନୁମାନ ସ୍ୱର୍ଗକୁ ଯାଇ ଗରୁଡଙ୍କୁ ସାଥିରେ ନେଇ ଆସିଲେ । ଗରୁଡ ପ୍ରଭୁଙ୍କୁ ଏପରି ଅବସ୍ଥାରେ ଦେଖି ବଡ କଷ୍ଟ ପାଇଲେ । ଗରୁଡଙ୍କର ଉପସ୍ଥିତ ମାତ୍ରେ ନାଗମାନେ ସେଠାରୁ ପଳାୟନ କଲେ । ଶ୍ରୀରାମ ଓ ଲକ୍ଷ୍ମଣ ଦୁହେଁ ପୁଣି ସୁସ୍ଥ ହେଲେ । ଯୁଦ୍ଧ ପୁଣି ଘମାଘୋଟ ଲାଗିଲା ।

ପରଦିନ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ଯୁଦ୍ଧ ସବୁଦିନ ପରି ଚାଲୁଥିଲେ ମଧ୍ୟ ଲକ୍ଷ୍ମଣ ଓ ଇନ୍ଦ୍ରଜିତର ସମ୍ମୁଖ ଯୁଦ୍ଧ ଚାଲିଲା । ଇନ୍ଦ୍ରଜିତ ବୀର ଲକ୍ଷ୍ମଣଙ୍କ ବାଣରେ ଆଉ ବେଶି ସମୟ ତିଷ୍ଠି ପାରିଲା ନାହିଁ ବୋଲି ମାୟା ଯୁଦ୍ଧ ରଚନା କରି ନିଜେ ମେଘ ଉହାଡରେ ଲୁଚି ଯୁଦ୍ଧର ନିୟମ ଭଙ୍ଗ କରି ଲକ୍ଷ୍ମଣଙ୍କୁ ଶୁଳ ମାରି ଧରାଶାୟୀ କଲା । ସେଦିନ ସଂଧ୍ୟା ହେବାରୁ ଯୁଦ୍ଧ ସିନା ବନ୍ଦ ହେଲା, କିନ୍ତୁ ଶ୍ରୀରାମଙ୍କ ଶିବିରରେ ପୁଣି ହାହାକାର ପଡିଗଲା । ନିଜେ ଶ୍ରୀରାମ ମଧ୍ୟ ପିଲାଙ୍କ ପରି କାନ୍ଦୁଥିଲେ ଓ ହତୋତ୍ସାହ ହୋଇ ପଡିଥିଲେ, କିନ୍ତୁ ପରମ ଭକ୍ତ ହନୁମାନ ଓ ବିଭୀଷଣ ଦୁହେଁ ଶାନ୍ତ ଥିଲେ । ସେମାନେ ଜାଣିଥିଲେ ଏହାର କିଛି ପ୍ରତିକାର ନିଶ୍ଚୟ ହେବ ।

ବିଶେଷ ଦ୍ରଷ୍ଟବ୍ୟ:- କେତେକ କାହାଣୀ ମନୋରଞ୍ଜନ ଏବଂ ନୀତି ଶିକ୍ଷା ଉବ୍ଦେଶ୍ୟରେ କେବଳ ମନଗଢା ବା କଳ୍ପନା ଭାବଧାରା ଦ୍ୱାରାହିଁ ପ୍ରତିବେସିତ। କିଛି କାହାଣୀରେ କିଛି ମାତ୍ରାରେ ସତ୍ୟତା ଥିଲେ ମଧ୍ୟ ତାହା ମନଗଢା କଥା ଦ୍ୱାରା ବର୍ଣ୍ଣିତ ଏବଂ ବଢ଼େଇ ଚଢେଇ ଲିଖିତ । ଯଦି କୌଣସି କାହାଣୀରେ ବୈଜ୍ଞାନିକ ଆଧାର ନଥାଏ ତାକୁ ସତ୍ୟ ମାନିବା ଅନୁଚିତ୍। ଅନ୍ୟ କେତେକ କାହାଣୀ ମନୋରଞ୍ଜନ ଏବଂ ନୀତି ଶିକ୍ଷା ଉବ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଲେଖା ହୋଇଥିଲେ ମଧ୍ୟ ସେଗୁଡିକ ଜାତି, ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସ, ତର୍କ ହୀନତା, ଧର୍ମ ଓ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ପ୍ରଚାର ଉଦ୍ଧେଶ୍ୟରେ ଲିଖିତ ଧୁର୍ତ୍ତ ଗପ ତେଣୁ ତାକୁ ସତ୍ୟ ମାନିବା ଅନୁଚିତ୍ । ଯଦି କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତିର କାଳ୍ପନିକସ୍ତର ବାସ୍ତବିକତା ସହ ମେଳନଖାଏ ଏବଂ ଅନ୍ଧବିସ୍ଵାଶର ବଶବର୍ତ୍ତୀ ହୋଇ ଅଜ୍ଞାନତାର ଜନନୀ ହୁଏ ତେବେ ଏହାକୁ ମାନସିକ ବିକୃତତା କୁହାଯାଏ ।

New odia story Odia Gapa Odia Story
Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit Email
Previous ArticleJadu-Mahal
Next Article Dui Bhauni
Liza S

Related Posts

ଆତିଥ୍ୟ

March 31, 2023

ନିରକ୍ଷର ସେନାପତି

March 30, 2023

ନୂତନ ଦଣ୍ଡ

March 29, 2023

ମା’ର ଋଣ

March 28, 2023

କୁଶଳଙ୍କ କୌଶଳ

March 27, 2023

ବୀର ହନୁମାନ

March 26, 2023
Add A Comment

Leave A Reply Cancel Reply

Odia Stories
  • Home
  • ଗଳ୍ପ
  • ଉପନ୍ୟାସ
  • କାବ୍ୟ ଓ କବିତା
  • ପ୍ରସିଦ୍ଧ କବିତା
  • ଶିଶୁ
    • ଶିଶୁ ଗଳ୍ପ
    • ଶିଶୁ କବିତା
  • ପଞ୍ଚତନ୍ତ୍ର
  • ଅନ୍ୟାନ୍ୟ
  • Home
  • ଗଳ୍ପ
  • ଉପନ୍ୟାସ
  • କାବ୍ୟ ଓ କବିତା
  • ପ୍ରସିଦ୍ଧ କବିତା
  • ଶିଶୁ
    • ଶିଶୁ ଗଳ୍ପ
    • ଶିଶୁ କବିତା
  • ପଞ୍ଚତନ୍ତ୍ର
  • ଅନ୍ୟାନ୍ୟ
Facebook Twitter Instagram Pinterest
© 2023 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.